ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Προσφορές Διατροφής

προσφορές διατροφής από dietmet.gr

Βασικός μεταβολισμός

Αξιολόγηση Χρήστη: / 14
ΧείριστοΆριστο 

Ο Βασικός Μεταβολισμός και η Αναγκαιότητα του στην Διατροφική Αγωγή
Τι ορίζεται ως  μεταβολισμός;

H διατήρηση ενός σταθερού σωματικού βάρους προέρχεται από το ακριβές ισοζύγιο μεταξύ της ενέργειας που προσλαμβάνουμε από την τροφή και της ενέργειας που καταναλώνουμε.

Κάθε ζωντανός οργανισμός καταναλώνει ενέργεια κατά την ανάπαυση, κατά την διάρκεια της αφομοίωσης των τροφών που προσλαμβάνει και κατά την διάρκεια που είναι φυσικά δραστήριος. Η έννοια μεταβολισμός αναφέρεται σε όλες τις χημικές διεργασίες που συμβαίνουν στο σώμα μας και είναι υπεύθυνες για να το διατηρούν ζωντανό.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τον βασικό μας μεταβολισμό;

Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τον βασικό μας μεταβολισμό και συνεπώς τις καύσεις του σώματός μας. Μερικοί από αυτούς σχετίζονται με:

1.Τα γονίδια μας. Ο μεταβολισμός μπορεί  να διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την γενετική προδιάθεση.

2.Το φύλο. Οι άντρες λόγω του ότι έχουν ποιο αυξημένη μυΐκή μάζα από τις γυναίκες έχουν υψηλότερο βασικό μεταβολισμό.

3. Η επιφάνεια του σώματος μας και η ποσότητα του μυΐκού ιστού.

4. Οι ενδοκρινείς αδένες μας και ειδικότερα οι εκκρίσεις των ορμονών  της θυροξίνης και νορεπινεφρίνης.

5. Η διατροφή μας. Η ασιτία όπως και η σημαντική μείωση της πρόσληψης τροφής, μέσα από εξαντλητικές, στερητικές ‘δίαιτες’ μπορεί να μειώσει τις καύσεις του βασικού μας μεταβολισμού μέχρι και 20%.

6. Η άσκηση. Το να είμαστε φυσικά δραστήριοι μας βοηθά στο να αυξήσουμε την μυική μας μάζα και έτσι να αυξήσουμε τον βασικό μας μεταβολισμό και τις καύσεις του σώματος μας.

 

Για ποιο λόγο και πώς μπορούμε να γνωρίζουμε τις καύσεις του βασικού μας μεταβολισμού;

Ο κάθε άνθρωπος είναι ένας διαφορετικός οργανισμός και καταναλώνει διαφορετικό ποσό θερμίδων καθημερινά σε κατάσταση ανάπαυσης. Έτσι, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τις καύσεις του σώματος μας ώστε πάνω σε αυτές να μπορούμε να βασίσουμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που θα μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους μας (όπως η βελτίωση της υγεία μας και των βιοχημικών εξετάσεων μας, η μείωση και διατήρηση του βάρους μας στα φυσιολογικά επίπεδα, η διατροφική αντιμετώπιση κλινικών παθήσεων κ.α.).
Τα τελευταία χρόνια σύγχρονος εξοπλισμός έχει αναπτυχθεί για να βοηθήσει στην μέτρηση του βασικού μεταβολισμού και χρησιμοποιείται στην διαμόρφωση της διατροφικής αγωγής από κλινικούς διαιτολόγους όπως και στο DietMet. Ο εξοπλισμός αυτός αξιολογεί την κατανάλωση οξυγόνου του σώματός μας και μας προσφέρει την δυνατότητα να γνωρίζουμε τις καύσεις του σώματός μας και πάνω σε αυτές να ‘χτίζουμε’ την διατροφή μας και έτσι να πετυχαίνουμε τους διατροφικούς μας στόχους.

 

 

Επιστημονική Βιβλιογραφία:

Henry, C. J. (2005). "Basal metabolic rate studies in humans: measurement and development of new equations." Public Health Nutrition 8(7A): 1133-52.

Meunier, N., J. H. Beattie, et al. (2005). "Basal metabolic rate and thyroid hormones of late-middle-aged and older human subjects: the ZENITH study." European Journal of Clinical Nutrition 59(S2), 53-7.

Schutz, Y (1995). Macronutrients and Energy Balance in Obesity. Metabolism.44(9), 7-11.

Wouters-Adriaens, M. P. and K. R. Westerterp (2006). "Basal metabolic rate as a proxy for overnight energy expenditure: the effect of age." British Journal of Nutrition 95(6): 1166-70.

Προσφορές Διατροφής

προσφορές διατροφής από dietmet.gr

Δείκτης Μάζας Σώματος

Υπολογισμός Δείκτης Μάζας Σώματος από το Diemet.gr

Περιοχή Πελατών