ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Προσφορές Διατροφής

προσφορές διατροφής από dietmet.gr

Υδατάνθρακες και υγεία

Αξιολόγηση Χρήστη: / 3
ΧείριστοΆριστο 

Δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες και οι επιπτώσεις τους στην υγεία μας

Οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες βασίζονται στην αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης από πηγές όπως το μοσχάρι, το χοιρινό, την γαλοπούλα, το ψάρι και τα αυγά στην απεριόριστη πρόσληψη λίπους καθώς και στην αυστηρός μειωμένη πρόσληψη τροφών αυξημένων σε υδατάνθρακες όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια και γαλακτοκομικών προϊόντων (εκτός των τυριών).

Πολλές έρευνες στηριζόμενες σε αυτές τις δίαιτες είχαν σαν αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να σταματήσουν την εφαρμογή τους λόγω πολλών αρνητικών επιπτώσεων όπως: εμφάνιση αφυδάτωσης, πονοκεφάλων, δυσκοιλιότητας, αυξημένου ουρικού οξέος καθώς και αβιταμινώσεων.

Οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες παρουσιάζουν τον κίνδυνο να είναι διατροφικά ανεπαρκής. Αυτό συμβαίνει διότι οι δίαιτες αυτές μειώνουν την πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών, ασβεστίου, καλίου και μαγνησίου που θεωρούνται σημαντικά για την διατήρηση της υγείας του σώματος μας. Όσον αφορά το καρδιαγγειακό μας σύστημα, η υπερβολική πρόσληψη κορεσμένων λιπών (από αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος, κίτρινων τυριών και ζωικού λίπους) μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις αυξάνοντας τα επίπεδα της ολικής και LDL χοληστερίνης και έτσι τον κίνδυνο για δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, θρόμβωσης, επιβαρύνοντας την καρδιαγγειακή λειτουργία. Όσον αφορά την σωστή λειτουργία των οστών μας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακές αυξάνουν την απέκκριση ασβεστίου από τα ούρα. Αυτό θεωρείται ιδιαιτέρα σημαντικό ειδικότερα για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση όσο και για την γεροντική ηλικία όπου οι κίνδυνοι είναι αυξημένοι για την μείωση την οστικής μάζας και την εμφάνιση οστεοπόρωσης

Τέλος όσον αφορά την πρόληψη του καρκίνου πληθώρα ερευνών έχουν αποδείξει τον προστατευτικό ρόλο των φρούτων, λαχανικών και πολύσπορων δημητριακών ενάντια στον καρκίνο του ταχέως έντερου, του μαστού, του παγκρέατος, των πνευμόνων, του στομάχου, του οισοφάγου και την χοληδόχου κύστεως. Οι τροφές αυτές, μέσω της παροχής αντιοξειδοτικών, πολυφαινόλων και φυτικών ινών, προστατεύουν το σώμα μας μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνιση καρκίνου. Πολλές δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες (άρα και σε φρούτα, λαχανικά και πολύσπορα δημητριακά) παρέχουν αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος αυξάνοντας την πιθανότητα για εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου σε μεγαλύτερες ηλικίες. Τέλος η αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης και λίπους έχει επίσης συσχετιστεί με αυξημένη πιθανότητα για εμφάνιση νεφρολιθίασης.

Από όλα τα παραπάνω λοιπόν κατανοούμε πως η ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, η οποία στηρίζεται στην αυξημένη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, πολύπορων προϊόντων, οσπρίων, γαλακτοκομικών και λευκού κρέατος και στην μειωμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών, βοηθά αποτελεσματικά στην πρόληψη κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου καθώς και μειώνει τις πιθανότητες για εμφάνιση παχυσαρκίας.

 

 

 

Επιστημονική βιβλιογραφία:

Adam-Perrot, A., Clifton, P & Brouns, F. (2006). Low-carbohydrate diets: nutritional and physiological effects. Obesity Reviews, 7, 49-58.

Bilsborough, SA, Crowe, TC (2003). Low-carbohydrate diets: what are the potential short- and long-term health implications? Asia Pacific. Journal of Clinical Nutrition, 12, 396-404.

Προσφορές Διατροφής

προσφορές διατροφής από dietmet.gr

Δείκτης Μάζας Σώματος

Υπολογισμός Δείκτης Μάζας Σώματος από το Diemet.gr

Περιοχή Πελατών